vrijdag 12 april 2013

recept: koude pasta


Hoewel ik het best graag doe, ik kook niet vaak. Mijn moeder kookt bijna altijd zelf, ze heeft avondschool kookles gevolgd dus ze doet het natuurlijk beter als mij. Als ik dan al eens iets maak, zijn het simpele dingen zoals cake of wafels. Vandaag waren mijn vriend en ik alleen 's middags dus maakten we koude pasta. Het is een simpel recept en ideaal als lunch of als fris avondmaal in de zomer.


Wat heb je nodig?
  • pasta (spirelli's of strikjes, in principe kan alles)
  • mayonaise of hollandse slasaus (gewoon van die witte)
  • tomaten ketchup
  • hardgekookt ei, tomaat, tv- worstjes, augurk,... (gewoon alles wat je lekker vind)
Hoe ga je te werk?
  • kook de pasta volgens de instructies op de verpakking.
  • kook de eieren (als je dit nog nooit gedaan hebt -> 10 min in kokend water) en laat afkoelen.
  • giet de pasta af in een vergiet en spoel het af onder koud water (gaat het verdere kookproces tegen en zorgt dat de pasta niet aan elkaar kleeft).
  • pas als de pasta helemaal koud is voeg je er mayonaise en een klein beetje ketchup aan toe, anders wordt de mayonaise ranzig. 
  • snijd alle dingen die je er in wilt gaan doen in stukjes en voeg ze als laatste toe.
  • zet in de koelkast!
  • wij maken meestal genoeg voor 2 dagen, lekker makkelijk :) 
Veel mensen kennen dit recept al, maar iedereen maakt het op zijn eigen manier. Smakelijk!!

Welke ingrediƫnten voegen jullie toe aan koude pasta?

Groetjes Lauranne ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten