zaterdag 13 april 2013

bestellen op ebay


heej,

Ik kijk regelmatig met glimmende oogjes rond op ebay. En als mijn oogjes dan iets leuks zien, druk ik vaak zonder het te beseffen al op het winkelmandje. Op ebay vind je letterlijk ALLES, en ik heb een zwak voor alles wat 'cute and shiny' is. Je zou denken dat dit niet goed is voor mijn portemonnee, maar ebay is vaak spotgoedkoop en ze hebben er de meest gekke dingen.


Bestellen is helemaal niet moeilijk, je moet alleen oppassen waar je je spullen besteld. Je kunt de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de verkoper zien aan de 'feedback'. Mensen die al spullen besteld hebben bij deze verkoper kunnen hem beoordelen door een feedback in te vullen. Hoe hoger de feedback, hoe meer mensen er tevreden zijn over deze verkoper. Een goed cijfer begint bij mijn mening vanaf 96%.

Mijn favoriete verkopers komen toevallig allemaal uit Azië. De chinezen verkopen vaak de coolste gadgets, en meestal moet je bij een kleine aankoop niet eens verzendkosten betalen. Als je iets uit Amerika besteld zijn de verzendkosten vaak hoog. Aangezien ik een beetje een gierigaard ben heb ik dus nog niets uit Amerika besteld. Maar de kwaliteit van de spullen uit Amerika is vaak beter en ze verkopen vaak 'luxere' merken aan een goedkopere prijs. En toch ben ik vaak verbaasd hoe goed de kwaliteit van de 'prulletjes' uit China is. Voor die kleine prijsjes kan je gewoon niet sukkelen!

Laten we kijken wat ik afgelopen tijd besteld heb:
Ten eerste deze 2 armbandjes: een kruisje en een infinity (oneindigheid) armbandje. Ik vind symbolen altijd leuk om te dragen. Ik was opzoek naar kleine gouden juweeltjes omdat ik meestal zilver draag (en ik wou daar eens even verandering in brengen) en ik kwam uit op deze twee:
 Ze zijn niet heel groot maar toch best opvallend. Ze zijn allebei van zeer goede kwaliteit, vooral het infinity armbandje ziet er zeer mooi afgewerkt en zeker niet goedkoop uit.

  • infinity armbandje: 3,99 dollar bij deze verkoper.
  • armbandje met kruisje: 1,00 dollar bij deze verkoper. 

Mijn volgende aankoop is dit kettinkje. Het hartje is echt piepklein dus het ziet er echt heel liefelijk en subtiel uit. Het kettinkje is redelijk kort dus het zakt niet helemaal tot aan je decolleté (ik vind dit een pluspunt)

  • kettinkje met klein hartje: 2,99 dollar bij deze verkoper.   


Als laatste was ik opzoek naar enkele leuke dingen voor in mijn haar. Ik had al op verschillende sites haircuffs gezien, maar ik vond ze altijd juist iets te duur. Op ebay vind je ze overal aan spotprijsjes. Het geeft juist iets extra's aan je saaie paardenstaart. Het enige nadeel is dat het ringetje waar het elastiekje door zit zeer dun en fragiel is, maar over een ander elastiekje blijft hij ook wel zitten denk ik. In je haar ziet het er zo uit:
Verder had ik nog een normaal elastiekje met een goud metalen strikje aan. Het is stevig, maar simpel. Het staat leuk bij een dotje of een gewone staart.

  • haircuff: 1,79 dollar bij deze verkoper.
  • elastiekje met metalen strikje: 3,10 dollar bij deze verkoper.
De levering uit China duurt meestal ongeveer een maand, de verzendkosten zijn vaak gratis en als je bij de juiste verkopers besteld komt je bestelling bijna altijd aan (er kan natuurlijk altijd iets misgaan bij de post)

Hebben jullie al ooit iets op ebay besteld? hoe is jullie dat bevallen?


Tot het volgende artikel!
xxx Lauranne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten