zaterdag 29 juni 2013

Over piercings


Ik hou van juwelen, meer specifiek, ik hou van piercings. Niet iedereen is hier voor te vinden. Sommigen vinden het verminking of gewoon overbodig. Maar ik vind piercings een leuk accent, zolang ze maar subtiel zijn. Het zijn leuke details, en je kan ze uitdoen zonder dat het opvalt. Ik vertel je wat meer over mijn piercings.

Doordat ik met dieren werk, is het niet altijd verstandig om piercings te hebben. Het is dus belangrijk dat je goed nadenkt of de piercing die je wilt niet hinderlijk is voor je werk of hobby. Sommige werkgevers accepteren namelijk geen piercings in bijvoorbeeld je gezicht. Ik heb hier ook best lang over nagedacht. Mijn vriend is namelijk tegen piercings, en dan vooral in het gezicht. Dit komt door zijn opvoeding, zijn ouders zijn er al helemaal tegen. Ik heb dan ook lange tijd moeten zeuren voor ik mijn piercings liet zetten, niet bij mijn ouders, maar bij mijn vriend dus. 

Ondertussen heb ik al redelijk wat piercings, vooral in mijn oren dan toch. Ik heb al gaatjes in mijn oren sinds ik 3 jaar was. Het 2de paar gaatjes kwam in het 5de leerjaar. Hier heb ik lang voor moeten zeuren bij mijn ouders. Voor mijn 16de verjaardag kreeg ik mijn navelpiercing. En anderhalf jaar later liet ik mijn helix piercen. Na mijn helix piercing heb ik mijn vriend beloofd om nooit meer een piercing te laten zetten. Ik heb mij hier dan maar bij neergelegd. Al zou ik graag nog een heel klein steentje in mijn tragus willen als laatste piercing, maar mijn vriend houd voet bij stuk. Jammer maar helaas dus. Ik hou van mijn vriend en ik respecteer zijn mening nu ook na zijn zoveelste toegeving.  


Voor alle piercing gaatjes die ik heb, heb ik een hele verzameling aan juwelen. Ik heb wel een stuk of 20 navelpiercings, een doos vol oorbellen en ben nu een kleine verzameling aan het opbouwen voor in mijn helix. Tot nu toe is het nog bescheiden, ik koop pas een nieuwe piercing als ik echt een hele mooie heb gezien. Laat er nu toevallig vorige week een klein pakketje zijn binnengekomen. Ik had enkele piercings besteld van bodyjewelleryshop.com. Let me show them :)

Ik heb ze even alle drie in 1 oor gedaan, maar eigenlijk zijn ze alle drie bedoeld voor in mijn helix (vanboven).  De onderste 2 zijn zeer subtiel, en de bloemetjes vanboven zijn iets chiquer. Hiervoor had ik er een klein zilveren veertje inzitten, wat je hieronder kan zien. Maar ik hou ervan om af te wisselen. 
Voor de mensen die ook graag een piercing willen, het doet helemaal geen pijn. Men zegt dat de helix één van de pijnlijkste is om te laten zetten, maar ik voelde er echt niks van. Mijn navelpiercing deed wel pijn, maar het was echt binnen een paar seconden over en het was het helemaal waard. Het allerbelangrijkste is dat je ze goed verzorgd. Vooral een helix piercing heeft een lange genezingstijd en ontsteekt redelijk snel.

Even een kleine tip: gebruik dettol antibacteriële zeep voor de gevoelige huid als na verzorging. Ik heb me al bij 2 verschillende piercers laten piercen, maar bij mijn navelpiercing raadde ze mij aan om een blokje unicurazeep in water op te lossen. Mijn navelpiercing is: 
1) te klein gezet, navelpiercings van 8mm zijn zeer moeilijk te vinden.
en 2) heel veel keer ontstoken geraakt, terwijl ik hem heel goed verzorgde.

Ik wou dit niet nog eens bij mijn helix piercing dus ik zocht een andere piercer. Eentje met een zeer goede reputatie in heel België. Deze raadde mij aan om dettol voor de gevoelige huid te gebruiken, dit werkte veel gemakkelijker, het was zachter voor mijn huid, en hij is nooit ontstoken geraakt. Een goede tip dus voor mensen die hier ook last van hebben.

De wettelijke leeftijd om een piercing te laten zetten zonder toestemming van je ouders is 16 jaar. Maar ook al ben je oud genoeg, vraag altijd toestemming van je ouders. Zo voorkom je dat je veel geld hebt uitgegeven aan een piercing die je uiteindelijk toch moet uitdoen als je ouders er achter komen.

Als laatste is het belangrijk dat je piercings die door het kraakbeen gaan zoals helix of neuspiercings, nooit maar dan ook nooit laat schieten bij de juwelier. Dit is zelfs verboden. Door de kracht waarmee de piercing in je kraakbeen wordt geduwd kan het kraakbeen ernstig beschadigd raken. Je oor kan dik en ontstoken raken en dit kan zelfs heel je leven een gevoelige plek blijven. Speel dus safe en zoek een goede piercer.

xxx Lauranne

Wie van jullie heeft er een piercing, en hebben jullie ook een verzameling hiervoor? 

11 opmerkingen:

  1. Hallo Lauranne,
    Kan je me zeggen waar je die schattige piercing met de drie bloemetjes hebt gekocht.
    Groetjes,
    Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij the body jewellery shop, de link staat er boven ;) Wel even een update: na een week viel er al een steentje uit... erg jammer! De kwaliteit blijkt dus niet zo super te zijn. Alle andere piercings draag ik (nu een jaar later) nogsteeds en zien er nog heel goed uit.

      Verwijderen
  2. Waar heb je die helix piercing met veer gekocht? Zo leuk!!
    Liefs Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook bij the body jewellery shop (de link staat in de tekst) ;)
    Groetjes,
    Lauranne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh okee bedankt! Ik wist niet zeker of je deze daar ook had besteld. Vind je de kwaliteit van de veer wel goed?
      Groetjes, Femke

      Verwijderen
    2. Ik heb het veertje constant in, voor zeker een half jaar nu (het blijft mijn favoriet). De kwaliteit is echt zeer goed, zeker voor die prijs :)

      Verwijderen
    3. Okee top! Ik denk dat ik m maar een keer ga bestellen!:)

      Verwijderen
  4. Op die site staat dat t veertje voor je linker oor is (aan de vorm te zien klopt dat) maar bij jou klopt het wel in je rechter oor! Hoe heb je dat gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is normaal ook een veertje voor de rechterkant, je moet daar wel op letten, anders staat hij ondersteboven als je hem in hebt. Even zoeken dus ;)

      Verwijderen
    2. Ik heb even op de site gekeken, en de rechter-versie staat er ook nog op :) Het is alleen een beetje zoeken, dat is dan weer het nadeel van deze webshop. Ik zet de link hier even voor je neer ;)

      http://www.bodyjewelleryshop.com/online_store/silver-and-steel-lobe-tragus-bar-small-feather.cfm

      Verwijderen
    3. Bedankt voor deze blogpost! En om de link erop te plaatsen voor de veer voor de rechterkant! Super! Mijn bestelling is geplaatst :)

      Verwijderen