dinsdag 9 juli 2013

Video: DIY Koreaans sheet masker.


Een tijdje geleden kreeg ik een pakketje binnen van miniinthebox.com. Hierin zat onder andere een pakje met 12 sheet maskers. Ik ben gek op allerlei maskers en ik probeerde het een en ander uit. Ik wou hier graag een DIY van maken en bij deze publiceer ik mijn eerste video. Hij is gemaakt met Wondershare video editor (de probeerversie) aangezien ik nog opzoek ben naar een goed video bewerkingsprogramma. Lees de uitleg hieronder en je kan direct zelf aan de slag.


Het voordeel van een sheet masker is dat het makkelijk op je gezicht blijft zitten en heel makkelijk weer te verwijderen is. Vaak hoef je het zelfs niet eens meer af te wassen. Geen kliederboel meer en geen gedoe met smeren. Gewoon op je gezicht kleven.

Als ingrediënten gebruikte ik melk, honing en een eigeel. Het masker is bedoeld voor de normale tot droge huid en maakt de huid heerlijk zacht. Ik maakte expres teveel van dit masker zodat ik de rest in mijn haar kon gebruiken als haarmasker aangezien ik droog blond haar heb. Mijn haar werd er mooi gezond en glanzend van.

Ik koos deze ingrediënten gewoon omdat ik ze in huis had, maar ook omdat ze allemaal voedend zijn voor de huid.

  • Melk is voedend en verzachtend voor de huid. 
  • Honing is vochtinbrengend, egaliserend en herstelt de huid.
  • eigeel is rijk aan vitaminen en is voedend en verzorgend.
In principe kan je alles toevoegen wat je maar wilt. Kies de ingrediënten naargelang wat je in huis hebt en wat voor huidtype je hebt (droog, normaal, vet,...). De werking van verschillende ingrediënten kan je gemakkelijk terugvinden op het internet. Als je gebruik maakt van een sheet masker is het wel belangrijk dat je een vloeibare basis gebruikt. Dikkere maskers zoals bijvoorbeeld yoghurt worden niet goed opgenomen door een sheet masker. Je kan bijvoorbeeld melk of sterke groene thee gebruiken als basisingrediënt. Hierin kan je dan dingen zoals honing in oplossen. 

Laat het masker zo'n 20 min op je gezicht zitten. Bij dit masker kan je best je gezicht nog even afspoelen. Honing en eigeel plak namelijk nogal. Ga vooral experimenteren en probeer welke ingrediënten het beste bij je huid passen. Als je liever niet op internet besteld, kan je ook gewoon een masker knippen uit keukenrol, al is je masker dan wel veel minder stevig. Een pakje van 12 maskers kost hier maar €2 en de verzendkosten zijn gratis. 

Als laatste nog een 'prachtige' foto van het eindresultaat! Niet zo charmant, een sheet masker, maar wel goed voor je huid natuurlijk :D

Wat gebruiken jullie zoal in een masker? Wat is jullie huidtype?

xxx Lauranne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten